שמירת סיסמאות

מי זוכר סיסמאות? חבר שלי התקשר אליי, ערב טוב דוד אני אומר מה נשמע? עזוב הכל ובוא אליי הוא אומר בקול עצבני, מה קרה?  אני לא מצליח להכנס למייל שלי, כבר שעה שאני מנסה, עוד פעם אחת הוא זורק אותי אני שובר את המחשב הוא עונה. התלבשתי בבגדים חמים ויצאתי לדרך בקור העז להציל את המחשב… הגעתי לביתו של דוד התישבתי מול המסך ושאלתי מה הסיסמה? דוד 1 הוא עונה. הקלדתי…ובום נזרקתי החוצה. אתה רואה צהל ידידי המחשב "דפוק" גם לי זה קרה. בדקתי CapsLock ושפה  הקלדתי שוב…בום נזרקתי החוצה. הכעס של חברי היה כלא היה בעיניים בורקות משמחה הוא אמר לא רק אותי הוא זורק  אלה גם אותך כאילו שיש בכך אישור לטענה שהמחשב "דפוק" ועושה מה שהוא רוצה. לא אלאה אותכם בכל הפרטים רק אומר שהמחשב היה בסדר גמור ואחרי חקירה מקיפה "וטילטולים" של חברי הוא נזכר שלפני יומיים הוא שינה את הסיסמה לדוד 10. הקלדנו את הסיסמה וראה הפלא ופלא המחשב היסתדר ונתן להכנס למייל.

העולם מתחלק לשניים אילו שמישתמשים בסיסמה אחת לכל האתרים: בנק, מייל, בלוגים, אתרים, חשבון טלפון וכו…ואילו שיש להם סיסמה נפרדת לכל חשבון. ברור שצריך ונכון ליצור סיסמה נפרדת לכל חשבון אחרת אם מישהו יגלה את הסיסמה האחת שלנו (וזו ממש לא בעיה לגלות) הוא יוכל להכנס לכל חשבון שיצרנו ולעשות בו כרצונו. "כן אתה צודק", אתם בטח אומרים אבל למי יש כוח או יכולת לזכור עשרים סיסמאות. לא צריך לזכור יש את  KeePass Password safe  תוכנה מעולה לשמירה ויצירה של סיסמאות.

KeePass Password Safe תוכנה קטנה וחינמית  שמיועדת ליצירה ושמירה של סיסמאות. אני לא ארשום את כל התכונות שלה תוכלו להיכנס ללינק ולקרא עליה אני רק אתן סקירה על התכונות המרכזיות. בכדי להכנס לתוכנה צריך לזכור אך ורק סיסמה אחת. המימשק הגרפי יפה, נוח להיתמצאות ומאוד אינטואטיבי.התוכנה מחוללת סיסמאות מוצפנות לפי הצורך אפשר להגדיר בדיוק את סוג  הסיסמה אורכה וסוג  ההצפנה שרוצים,  לכל חשבון שפותחים יש כרטיס שבוא אפשר להכניס שם משתמש, סיסמה, כתובת URL של האתר והערות. את הכרטיסים אפשר לסדר בתיקיות ובקבוצות ולשייך להם אייקונים. מתוך הכרטיס אפשר ללחוץ על כתובת ה URL והאתר יפתח, אז פשוט לגרור את שם המשתמש והסיסמה לתיבות הנכונות באתר והופ אתם בפנים…

keepass

אתר להורדה  http://keepass.info/index.html

5 מחשבות על “שמירת סיסמאות

להשאיר תגובה

