מבוא לעבודה עם ספריות ב- Windows 7

ב- Windows 7 יש תכונה חדשה שלא היתה קיימת עד כה – ספריות – הספריה מרכזת פרטים שונים במקום אחד (בספריה) ללא קשר למקום המצאם בפועל. הדבר מאפשר גישה נוחה וועבודה מהירה יותר עם קבצים. בפעם הראשונה שפותחים את הספריות נתקלים בארבעת הספריות שמגיעות כברירת מחדל: מוסיקה, תמונות, וידאו ומסמכים. נראה כאילו מיקרוסופט רק נתנה שמות חדשים לתקיות ישנות. אך לא כך, מבט פנימה מגלה לנו את האפשרויות החדשות הטמונות בהן.

פיטילון שרותי מחשוב - מבוא לעבודה עם ספריות ב- Windows 7

אל הספריות אפשר להתיחס "כתקיות על" או "מחסן תקיות" הן מאפשרות לנו לאחסן בתוכן תקיות אשר נמצאות במקומות שונים במחשב או במחשבים אחרים וכוננים חיצוניים. לדוגמה: אני יכול להגדיר את ספרית המוסיקה שתראה את כל המוסיקה שלי במחשב וגם את המוסיקה שאני שומר בכונן החיצוני וגם את תקיית המוסיקה במחשב של הבת שלי. במקום להתרוצץ בין המקומות השונים הכל נמצא עכשיו תחת ספריה אחת, קליק אחד ואני רואה את כל המוסיקה בכל המקומות למרות שהתקיות נמצאות פיזית במקומות שונים.

איך ניישם את זה במקום העבודה? נגדיר את ספרית המסמכים שתכיל בתוכה את המסמכים שלי מהמחשב, תקיות מסמכים שיושבים בשרת ותקיות מסמכים מהמחשבים של הקולגות כך שבקליק אחד כל המסמכים של מקום העבודה זמינים.

במאמר הבא נראה איך מגדירים את הספריות

כתיבת תגובה

